Millor sense bata


Pensem que la bata genera uniformitat i compartim les següents paraules de la Núria Badell (mestre que viu i treballa a Holanda, en una intervenció en el fòrum del safareig): Amb la bata “la llibertat queda reduïda i la identitat de cadascú amagada. Cada dia els mateixos colors i formes quant l’escola precisament ha de fomentar i potencia la identitat de la persona"

 Tots sabem que a la llar d’infants la identitat es comença a desenvolupar, a més, en els petits d’1 a 2 anys la bata pot fer que no es reconeguin entre ells, ja que es veuen tots iguals.

Per això només ens posem la bata a l’hivern per sortir al pati al mati perquè també ens protegeix del fred i per dinar, la resta del dia no em portem.

Sense bata ens movem amb total llibertat, i per fer psico, per ballar, per el joc heurístic,  per jugar a la caseta o a cotxes,.......  no la necessitem ; si la portéssim tot el temps de ben segur ens impediria aquesta llibertat de moviments que ens fa sentir més còmodes.

Tots som únics i diferents i no volem perdre la nostra identitat encara en construcció, per això la bata només quant sigui necessari


2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola! Solament volia dir-vos que la Núria viu i treballa a Holanda...
També m'agradaria que val la pena aprofundir una mica més sobre les bates al jardí,pati...A la sala de psicomotricitat porten bata? El pati-jardí que fan els infants? Poden aprendre a respectar les seves robes?
Endavant amb la vostra empenta i compromís creixerem junts !





http://www.xtec.cat/~ccols/creativitat/observar/reflexio/messobrelesbates.htm

llar d' infants les baldufes ha dit...

Moltes gràcies, per fer-nos arribar aquest enllaç i per fer-nos saber que la Núria Badell viu i treballa a Holanda, ara mateix ho corretgim.I adjuntem l'enllaç perque també pensem que val la pena aprofundir i reflexionar sobre les bates a l'escola.
Gràcies