Adaptació, afrontant una nova situació!

Adaptació, afrontant una nova situació!

No és poc freqüent recordar converses del tipus: "....en Lucas, que els primers dies d'escola va plorar tant....", " La Clara que no volia fer res....".
És un temps d'emocions, segurament d'emocions intenses i contradictòries, com n'hi ha moltes a la vida, i infants, educadores i famílies estem nerviosos i il·lusionats. Els grans intentem dissimular, els petits no tant.
Els nens i nenes quan van entrant a la classe ens mostren de diferents manares de fer i de reaccionar. Hi ha qui   de seguida s'engresca amb alguna joguina, hi ha qui mira, hi ha qui plora, qui demana a la seva mama, ....; tots, però, són allà, valents i capaços d'afrontar aquella nova situació!
Pensem que és un temps especialment delicat i fràgil, i intentem treure'n tot el que això té de bo.
Sí els materials i l'espai ho permeten, si la nostra actitud ho potencia, podrem dedicar a cada nen i nena molt de temps per començar-nos a conèixer, per posar-nos a la seva disposició.
Des el primer dia obrim les portes a nens i nenes capaços, capaços per"pensar, imaginar, descobrir, equivocar-se i crear a partir dels errors"(Palou-Vicens 2004) .  
   Infància nº158 (Bet Madera i dolors Bastús)