Amb els temps l'hem anat valorant més educativament i hem après a observant-lo amb una mirada més pedagògica i més sensible a les necessitats i preferències dels infants.
Ara pensem en el jardí, com una continuïtat del que es fa dins l'escola, com un espai exterior d’aprenentatge i intentem aconseguir que el límit imaginari entre l’aula i el pati es difumini.
Els exteriors de la llar van més enllà de l'esbarjo, a més dels grans moviments plens de vitalitat els infants han de poder trobar silenci, llocs íntims i tranquils. La gran curiositat que tenen per conèixer tot el que es manifesta al seu voltant fa de natura un element fascinant i una font d'estímuls, per aquest motiu tenim l'hort, flors i moltes plantes aromàtiques.
Cada dia observem com els hi crida l'atenció un cargol, una marieta, un centpeus,... i com juguen amb branquillons a dibuixar ratlles o cercles a la sorra.
Pensem que tampoc calen grans inversions econòmiques en estructures de plàstic, que moltes vegades són de colors massa estridents, perquè la natura ja té una gran diversitat de colors alegres i variats depenent de l'estació.
Al jardí, encara tenim alguna estructura de plàstic però la idea és anar-la substituint per fusta.
També utilitzem ampolles per fer ombres de colors, pneumàtics per gronxadors, troncs, caixes de fruita, paelles i cassoles velles per fer música, coixins, robes per afavorir intimitat i delimitar, palets per fer petits espais acollidors, o com a plataformes per pujar i baixar,...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada